İçeriğe geç

Pazardan Alinan Mal Iade Edilir Mi

Pazardan alınan ürün iade edilir mi?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Hangi durumlarda iade kabul edilmez?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Mağazanın iade almama hakkı var mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Hangi ürünler geri iade edilemez?

CEVAP: Tüketicinin, tüketicinin ihtiyaç ve gereksinimlerine göre özel olarak üretilen ürünler için daha sonra cayma/iade hakkı yoktur. Kişiselleştirilmiş ürünün tüketicinin isteklerine göre üretilmemiş olması ve ürünün arızalı çıkması durumunda bu konuda bir istisna geçerlidir.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

Pazara iade nasıl yapılır?

Ürünümü nasıl iade edebilirim? İade talebi oluşturun İade etmek istediğiniz ürünü “Hesabım” -> “Siparişlerim” sayfasında bulup “Kolay İade”ye tıklamanız gerekir. İade etmek istediğiniz ürünü/ürünleri seçmeli ve nedenini belirtmelisiniz. … İade kodunu not edin. … Ürünü teslim edin. … İadenizi onaylatın.

İade kabul etmemek yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağazada görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Kanuna göre mağazalar, sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?

Tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilebilen veya değiştirilebilen ürünler, çabuk son kullanma tarihi geçen veya son kullanma tarihi geçen ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Mağazadan aldığım ürünü nasıl iade ederim?

Tüketici, cayma hakkını kullandığını yazılı olarak satıcıya bildirmelidir. Satıcı, cayma bildirimini aldığını teyit ederek, 14 gün içinde herhangi bir kesinti yapmadan ürünün fiyatını iade etmelidir. İnternet üzerinden değişim veya iade yapılmayacağını iddia etmek yasaktır.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde bağlayıcı bir süre yoksa, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeden çekilme ve tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte on dört gün içinde geri alma hakkına sahiptir.

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?

Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız eşdeğer bir ürünü teslim ederek ve oluşan zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı sözleşmeden cayma hakkını kullanırsa, hakim, koşullar bunu haklı kılmadığı takdirde, satılan malın onarılmasına veya satın alma bedelinin düşürülmesine karar verebilir.

Bir ürün hangi şartlarda iade edilir?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?

İşletmenin parayı iade etmemesi ve tüketici işleminin değerinin kanunda belirlenen limitlerin altına düşmesi halinde, işlemin yapıldığı il veya ilçedeki veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici uyuşmazlıkları çözüm organlarına şikâyette bulunulması gerekmektedir.

Alışverişte tüketici hakları nelerdir?

Tüketicilerin yürürlükteki yasal kurallar ve düzenlemeler kapsamında çevrimiçi alışveriş yaparken sahip oldukları haklar arasında şunlar yer almaktadır: Cayma hakkı … Malların teslimatını kontrol etme hakkı … İletişim bilgileri talep etme … Güvenli ödeme koşullarının sağlanması … Uyuşmazlık çözüm organına başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22 Aralık 2023

İade kabul etmemek yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağazada görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Kanuna göre mağazalar, sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.

Vatan mağazadan alınan ürün iade edilir mi?

Kolay iade. 14 gün içerisinde cayma hakkı. Mağazadan veya kargo ile iade/değişim imkanı.

Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?

Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bursa escort şişli escort Gaziantep Kondom Kullanan Escort